6:30 - 8:15 |
Schodzenie się dzieci, zabawy w kącikach zainteresowań, praca indywidualna z dziećmi, zabawy kierowane przez nauczyciela, ćwiczenia gimnastyczne w poranku lub zabawy ruchowe. |
---|---|
8:15 - 8:30 | Przygotowanie do śniadania – kształtowanie i utrwalanie nawyków higienicznych i prozdrowotnych |
8:30 - 9:00 |
I śniadanie |
9:00 - 11:15 |
Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową, zajęcia wg wybranego programu wychowania przedszkolnego – wyzwalające aktywność dziecka w różnych sferach rozwoju, gry i zabawy podejmowane z inicjatywy dziecka, gry i zabawy na świeżym powietrzu: spacery, obserwacje przyrodnicze, zabawy w ogrodzie, zabawy ruchowe, gry terenowe |
11:15 - 11:30 |
Przygotowanie do posiłku – zabiegi higieniczne |
11:30-11:50 |
II śniadanie – kształtowanie prawidłowych nawyków żywieniowych |
11:50 - 12:30 |
Słuchanie bajek, opowiadań, słuchanie muzyki relaksacyjnej, inne formy relaksu dla dzieci, czas zagospodarowany przez nauczyciela. Dzieci najmłodsze – forma odpoczynku do godz. 13:00 |
12:30 - 13:30 |
Kontynuacja działalności edukacyjnej, zabawy i gry dydaktyczne, ćwiczenia grafomotoryczne, zajęcia dodatkowe organizowane na życzenie rodziców |
13:30 - 14:00 |
Obiad |
14:00 - 17:30 |
Zabawy swobodne i kierowane przez nauczyciela, zabawy i gry w ogrodzie przedszkolnym przy odpowiednich warunkach atmosferycznych, rozchodzenie się dzieci do domów. |
Ramowy rozkład dnia w przedszkolu dzieci najmłodsze (2,5;3-latki )
6.30 – 7.30 Schodzenie się dzieci, indywidualna realizacja zadań edukacyjnych, wspólna zabawa z udziałem nauczyciela, zabawy swobodne wg. zainteresowań dzieci;
Realizacja minimum podstawy programowej od godz. 7.30 – 12.30
7.30 – 8.00 Zabawy swobodne wg zainteresowań dzieci lub przy niewielkim udziale nauczyciela;
8.00 – 8.15 działania opiekuńczo-wychowawcze, zabawy kierowane przez nauczyciela, ćwiczenia poranne;
8.15 – 8.30 wyrabianie nawyków i czynności samoobsługowych, związanych z czynnościami przygotowującymi do śniadania
8.30 – 9.00 śniadanie – kształtowane nawyków żywieniowych, kulturalnych,wychowanie zdrowotne
9.00 – 9.30 zajęcia wychowawczo-dydaktyczne realizowane wg wybranego programu wychowania przedszkolnego, wyzwalające aktywność dzieci w różnych sferach rozwoju;
9.30 – 10.00 zabawy swobodne dzieci wg ich zainteresowań, inwencji i pomysłowości;
10.00 – 11.15 zabawy zorganizowane i zajęcia na świeżym powietrzu – gry i zabawy w ogrodzie przedszkolnym, spacery, wycieczki, obserwacje przyrodnicze;
11.15 – 11.30 przygotowanie do posiłku – kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturowych;
11.30 – 11.50 II śniadanie – kształtowanie nawyków żywieniowych, kulturalnych, wychowanie zdrowotne
11.50 – 12.05 czynności przygotowawcze do leżakowania, kształtowanie czynności samoobsługowych;
12.05 – 13.05 odpoczynek w formie leżakowania, słuchanie muzyki relaksacyjnej, bajek, opowiadań, realizowanie zadań wychowawczych,
13.05 – 13.30 kształtowanie samodzielności, czynności samoobsługowych; przygotowanie do obiadu – nawyki higieniczne, kulturalne, realizowanie zadań opiekuńczo-wychowawczych
13.30 – 14.00 obiad – właściwe zachowanie podczas posiłku
14.00 – 17.30 zabawy swobodne, zajęcia dodatkowe organizowane na życzenie rodziców, zabawy i gry w ogrodzie przedszkolnym przy odpowiednich warunkach atmosferycznych, zabawy kierowane przez nauczyciela, praca indywidualna, rozchodzenie się dzieci;
Ramowy rozkład dnia w przedszkolu Dzieci młodsze ( 3,4-latki )
6.30 – 7.30 Schodzenie się dzieci, indywidualna realizacja zadań edukacyjnych, wspólna zabawa z udziałem nauczyciela, zabawy swobodne wg. zainteresowań dzieci;
Realizacja minimum podstawy programowej od godz. 7.30 – 12.30
7.30 – 8.00 Zabawy swobodne wg zainteresowań dzieci lub przy niewielkim udziale nauczyciela;
8.00 – 8.15 działania edukacyjne, zabawy kierowane przez nauczyciela, ćwiczenia poranne;
8.15 – 8.30 wyrabianie nawyków i czynności samoobsługowych, związanych z czynnościami przygotowującymi do śniadania
8.30 – 9.00 śniadanie – kształtowane nawyków żywieniowych, kulturalnych,wychowanie zdrowotne
9.00 – 9.45 zajęcia wychowawczo-dydaktyczne realizowane wg wybranego programu wychowania przedszkolnego, wyzwalające aktywność dzieci w różnych sferach rozwoju;
9.45 – 11.15 zabawy zorganizowane i zajęcia na świeżym powietrzu – gry i zabawy w ogrodzie przedszkolnym, spacery, wycieczki, obserwacje przyrodnicze;
11.15 – 11.30 przygotowanie do posiłku – kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturowych;
11.30 – 11.50 II śniadanie – kształtowanie nawyków żywieniowych, kulturalnych, wychowanie zdrowotne
11.50 – 12.00 czynności przygotowawcze do leżakowania, kształtowanie czynności samoobsługowych;
12.00 – 12.45 odpoczynek w formie leżakowania / inna forma leżakowania/, słuchanie muzyki relaksacyjnej, bajek, opowiadań, realizowanie zadań wychowawczych,
12.45 – 13.05 zabawy swobodne dzieci wg ich zainteresowań, inwencji i pomysłowości; realizacja zadań edukacyjnych
13.05 – 13.30 kształtowanie samodzielności, czynności samoobsługowych; przygotowanie do obiadu – nawyki higieniczne, kulturalne, realizowanie zadań opiekuńczo-wychowawczych
13.30 – 14.00 obiad – właściwe zachowanie podczas posiłku
14.00 – 17.30 zabawy swobodne, zajęcia dodatkowe organizowane na życzenie rodziców, zabawy i gry w ogrodzie przedszkolnym przy odpowiednich warunkach atmosferycznych, zabawy kierowane przez nauczyciela, praca indywidualna, rozchodzenie się dzieci;